• Welcome to Kart Racing Pro Official Forum. Please login or sign up.
 

A french kartman from LA ROCHELLE (on the west sea side)

Started by SODI ST32, December 13, 2010, 02:50:11 PM

Previous topic - Next topic

SODI ST32

Hello All, salut à tous !

I am from LA ROCHELLE , a beautiful sea side town in France

I know the GP BIKES and WRS from PIBOSO wich were (and still are) great

so 3 days ago, i tried the demo version i found very fun  (i come from IRACING and RFACTOR where i drive open whellers category) and i practise competiton karting in the real life (a 125cc ROTAX MAX model on a SODI chassis)


so i have just taken my licence (i wait the code from PIBOSO)
and i guess i will offer one  to my cousin for chritmas (he ever played with me on RFACOTR and he likes this karting simulator, the best ever created!)



as you can see, i communicate  for the game in France:

http://www.forum-auto.com/sport-auto/theme45/sujet383036.htm

http://www.myspeedster.ch/forum/viewtopic.php?p=688649#688649




I noticed some defauts on this BETA VERSION:

engine soud switch to left form right sometimes (??)
engine temperature is too high
oversteer gravity in corner is very strange (i modified the castre to lower values and it's better... not yet perfect....) there is a strange sensation the kart is falling in the corner interior .... as if the FFB was INVERTED at this moment ....


so go one to develop this excellent first release , good job PIBOSO !






my real kart






i hope the netcode for the online sessions is good, i drive for the moment in 45.3sec ... not so bad, but not an alien lap...   it's so fun !





Fr33z3 X

IA players on KRP ?? A best simulation !!

SODI ST32

merci bien !

the french connection is growing  ...  lol

Konrad

Salut les frenchies. La trad du jeu est en cours.

je ne parviens pas à traduire le réglage "stays" de le setup du siège; Vous savez à quoi ca correspond ?

SODI ST32

Salut Konrad

sympa ce jeu, par contre le netcode à pas l'air au top...  à 2 ça va, plus, ça commence à sautiller et scintiller de partout du côté des karts qui roulent

y pleins de commissaires de piste partout qui agitent tous un drapeau,   et scintillent  à fonds (BUG ????)   le jeu rame carrément, alors qu'en offline, ça passe propre tout à fonds graphiquement ....  c'est pas 4 ou 5 karts qui vont faire chuter les FPS....






sinon pour stays, il s'agit de raidisseurs de siège

sur la pluie, on a tendance à rigidifier le châssis, et ces éléments y contribuent au besoin




fabreax

Hi !

I tried the demo and I'm french too ! Thanks to forum-auto !

SODI ST32

encore un frenchy !

2 prochaines recrues arrivent sur le online ....


et bonne année à tous et à toutes ! happy new year everyone !


andri

Les gars, c'est mort ici ou quoi ...??? ou êtes-vous?

Est-ce qu'il y a quelqu'un ici qui vient de Belgique et connait un certain Patoche, Olimano et/Danawan? Ils on crée la piste d'Amay cobra karting pour rfactor. J'ai fini la conversion de ce circuit pour Kartracing-pro et j'aurai besoin de leur permission pour la diffuser à la communauté. J'ai essayé de leur contacter via rfactor central mais en vain. S'il y a quelqu'un qui le(s) connait et qui a l'adresse mail ce sera vraiment apprécié. Merci d'avance.

SODI ST32

Salut c'est Pisard de forum auto, la forme  ?

je pense que tu peux poster ton circuit dans la track section, avec en titre une demande officielle du genre "circuit provisoire en attente d'autorisation" comme ça tu ne seras pas embêter, et si c'est le cas, tu pourras  le retirer

vite vite vite !  ;)


EDIT : j'ai vu que tu as déjà posté le projet

http://forum.kartracing-pro.com/index.php?topic=242.0

superbe circuit !